Relacja z turnieju 2014

 

PKP Energetyka S. A.- Zakład Górnośląski Mistrzem Polski w Piłce Nożnej!!!

Emocje, piękne bramki, strefa spa i oprawa spotkań porównywalna do odbywających się na boiskach Brazylii Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Organizacja turnieju na wysokim poziomie powoduje, że z roku na rok rośnie liczba drużyn, które zgłaszają swój akces chcąc wziąć udział w Mistrzostwach Polskie Branży Kolejowej w piłkę nożną. Tym razem na boiskach CWZS „Zawisza” w Bydgoszczy zaprezentował się 19 drużyn z całego kraju. Tytułu broniła ekipa Axtone.
Nieparzysta liczba drużyn spowodowała, że podczas turnieju, odbywającego się pod honorowym patronatem prezydenta miasta Bydgoszczy pana Rafała Burskiego, drużyny zostały podzielone na 3 grupy po 5 ekip oraz jedną czterodrużynową. Organizatorzy, Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei, postanowili rozstawić cztery najlepsze zespołu z poprzednich rozgrywek. W rezultacie w grupie A pojawiła się nazwa Axtone do której dolosowano Izbę Kolei, Skraw- Mech, Famor oraz Llotos Kolej. Grupa B składała się z drużyny PESA oraz KZŁ, PKP Informatyki, PKP S. A. (Bankomaty) oraz FPS H. Cegielski. W trzeciej grupie obok rozstawionych PKP intercity znalazły się Kolrem, PKP PLK z Wałbrzycha, PKP SKM w Trójmieście oraz Koleje Wielkopolskie. W ostatniej natomiast NEWAG S. A. rywalizował z żadnymi rewanżu za poprzedni rok piłkrzami PKP Energetyka Zakład Górnośląski a także z PKP PLK z Warszawy oraz drużyną Przewozów Regionalnych.
Rywalizację w grupie A o dziwo nie zdominował obrońca tytułu Axtone. Ekipa z Kańczugi, posiadająca w swych szeregach króla strzelców poprzednich mistrzostw- Krzysztofa Pietlucha, okazała się słabsza od piłkarzy Skraw- Mech Sp. z o. o. Piłkarze, którzy na murawę wbiegli w koszulkach z napisem „Mistrz Polski” wygrali jednak pozostałe trzy spotkania pewnie awansując do ćwierćfinału. Z turniejem pożegnały się natomiast ekipy Lotos Kolej, Izby Kolei oraz Famoru z tym, że ta ostatni przegrała bardziej z kontuzjami niż rywalami.
Wyniki w grupie A:
Axtone- Izba 3:0, Skraw-Mech- Lotos Kolej 3:0, Famor- Axtone 1:6, Izba- Skraw- Mech 2:5;, Lotos Kolej- Famor 3:0, Axtone- Skraw- Mech 2:4, Izba- Famor 3:0, Axtone- Lotos Kolej 7:0, Skraw- Mech- Famor 3:0, Lotos Kolej- Izba 6:2
Tabela:
1. Skraw- Mech 12p
2. Axtone 9p
3. Lotos Kolej 6p,
4. Izba Kolei 3p,
5. Famor 0p
W grupie B rywalizacja była bardziej zacięta a o awansie zadecydował ostatni mecz. O ćwierćfinał rywalizowały ekipy KZŁ i PKP S. A., które zakończyły rywalizacje z 9 punktami. Awans „Bankomatów” wynikał z faktu zwycięstwa w bezpośrednim pojedynku. Podobnie jak w grupie A także ta miała zdecydowanego lidera i faworyta. PESA zwyciężyła we wszystkich pojedynkach z imponującym stosunkiem bramek 20:5.
Wyniki w grupie B:
PESA- PKP S.A. 4:2, KZŁ- PKP Informatyka 8:1, PESA- FPS H. Cegielski 7:2, PKP S. A.- KZŁ 3:0, PKP Informatyka- FPS H. Cegielski 1:6, PESA- KZŁ 2:1, PKP S. A- FPS. H. Cegielski 3:2, PESA- PKP Informatyka 7:0, KZŁ- FPS H. Cegielski 3:1, PKP S.A.- PKP Informatyka 1:0
Tabela:
1. PESA 12p
2. PKP S.A. 9p
3. KZŁ 9p
4. FPS H. Cegielski 3p
5. PKP Informatyka 0p
W grupie C obok faworytów PKP Intercity prym wiedli debiutanci z firmy Kolrem. Właśnie te dwa zespoły zdominowały rywalizację wyprzedzając konkurencje o kilka punktów. W bezpośrednim pojedynku lepsi okazali się podopieczni Roberta Wojcieszaka z Kolremu a na szczególną uwagę zasłuzył kandydat do tytułu króla strzelców- Adrian Wewiór.
Wyniki grupy C:
PKP Intercity- PKP SKM 7:2, Kolrem- PKP PLK Wałbrzych 7:2, Intercity- Koleje Wielkopolskie 4:0, PKP SKM- Kolrem 1:8, PLK Wałbrzych- Koleje Wielkopolskie 1:2, Intercity- Kolrem 3:5, Koleje Wielkopolskie- PKP SKM 4:4, Intercity- PLK Wałbrzych 6:1, Kolrem- Koleje Wielkopolskie 4:4, PLK Wałbrzych- PKP SKM 5:1
Tabela:
1. Kolrem 10p
2. Zakład Północny PKP Intercity S. A. 9p
3. Koleje Wielkopolskie 5p
4. PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu 4p
5. PKP SKM w Trójmieście 1p
Największą uwagę w ostatniej grupie przykuwał pojedynek Newag z PKP Energetyką, który był rewanżem za ekscytujący ćwierćfinał z poprzednich rozgrywek. Scenariusz z poprzedniego roku jednak się nie powtórzył a uznawani za jednych z faworytów PKP Energetyka łatwo wygrali grupę. O pozostałym miejscu w ćwierćfinale rozstrzygnął natomiast bezpośredni pojedynek Newag i PKP PLK Warszawa. Ostatecznie pewne zwycięstwo odniosła ekipa z Nowego Sącza.
Wyniki w grupie D:
Newag- PKP Energetyka 2:7, Przewozy Regionalne- PKP PLK Warszawa 3:5, Newag- Przewozy Regionalne 7:1, PKP Energetyka- PKP PLK Warszawa 5:1, Newag- PKP PLK Warszawa 5:0, PKP Energetyka- Przewozy Regionalne 12:1
Tabela:
1. PKP Energetyka S. A.- Zakład Górnośląski 9p
2. NEWAG 6p
3. Przewozy Regionalne Sp. z o. o.- oddział z Bydgoszczy 3p
4. PKP Polskie Linie Kolejowe Centrala z Warszawy 0p

Do kolejnej rundy awansowały po dwie najlepsze z każdej grupy a drabinka turniejowa spowodowała, ze każda z par ćwierćfinałowych była bardzo ciekawa i wyrównana. Los jednak spłatał psikusa i w efekcie doszło na tym etapie rozgrywek do „derbów producentów taboru”, albowiem PESA grała z NEWAG. Jak się później okazało, ten mecz będący języczkiem uwagi, był też najbardziej zacięty. Górą w rywalizacji byli zawodnicy z Nowego Sącza. Rywalizacja w pozostałych parach także przyniosła wiele emocji, aczkolwiek poza porażką PESA do najlepszej czwórki awansowały trzy z czterech najlepszych zespołów z poprzedniego roku- Axtone, Newag, PKP Intercity. Grono półfinalistów zasiliła ekipa PKP Energetyka, która rozbiła „Bankomaty” z PKP S.A.
Wyniki ćwierćfinałów:
Skraw- Mech- PKP Intercity 0:2
Kolrem- Axtone 2:4,
PESA- Newag 1:2,
PKP Energetyka- PKP S. A 11:0
Po przerwie rywalizacja najlepszej czwórki przeniosła się ma płytę główną kompleksu CWZS „Zawisza’ tą samą na której swoje spotkania rozgrywają zdobywcy Pucharu Polski Anno Domini 2014 piłkarze WKS „Zawisza” Bydgoszcz. Dla drużyn z najlepszej czwórki była to niewątpliwie nobilitacja z jednej strony oraz potwierdzenie umiejętności z drugiej. Okoliczności rozgrywania spotkań spowodowały, że dwa mecze półfinałowe oraz oba finały stały na bardzo wysokim poziomie tak pod względem techniki gry jak i taktyki.
W pierwszym półfinale PKP Energetyka po ciężkim boju ograł obrońcę tytułu Axtone 2:1. Jedna bramka zdecydowała także o awansie z drugiego półfinału. Strzelili ją piłkarze NEWAG co spowodowało, że w finale mieliśmy powtórkę z rozgrywek grupowych.
W „małym finale” ekipa Axtone obroniła miejsce w pierwszej czwórce ogrywając PKP Intercity.
W ostatnim meczu turnieju natomiast poznaliśmy nowego- starego mistrza. Po roku przerwy na tron wrócili piłkarze PKP Energetyka pokonując Newag w stosunku 5:0 a sam finał sędziował arbiter ekstraligowy pan Adam Lyczmański.
Turniej zwieńczyła ceremonia wręczania nagród- tak drużynowych jak i indywidualnych. Każdy z uczestników otrzymał pamiątkowe medale oraz upominki. W tym wypadku szczególnie wyróżniły się piłki Brazuca, te same którymi gra się na mundialu, z podpisem legendarnego piłkarza a obecnie prezesa PZPN Zbigniewa Bońka. Trzy najlepsze drużyny otrzymały ponadto z rąk Macieja Lignowskiego, prezesa PKP SKM w Trójmieście, Adama Musiała, dyrektora oraz Doroty Markiewicz, wicedyrektor Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei, pamiątkowe puchary oraz nagrody rzeczowe.

_DSC0446 SONY DSC
Nagrody indywidualne otrzymali natomiast:
– Adrian Wewiór (Kolrem)- najlepszy strzelec z 14 bramkami,
– Łukasz Zapała (PKP Intercity)- najlepszy bramkarz,
– Magdalena Siekierska (Izba Kolei)- nagroda fair-play.
Ostateczna kolejność turnieju:
1. PKP Energetyka S. A.- Zakład Górnośląski
2. NEWAG S. A.
3. Axtone Sp. z o. o.
4. Zakład Północny PKP Intercity S. A.
5. PESA Bydgoszcz S. A.
6. Kolrem
7. Skraw-Mech Sp. z o. o.
8. PKP S. A. (Bankomaty)
Pozostałe drużyny, które wzięły udział w turnieju (kolejność dowolna): Lotos Kolej Sp. z o. o., Famor S. A., Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o., Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski Sp. z o. o., PKP Informatyka Sp. z o. o., Koleje Wielkopolskie Sp. z o. o., PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., PKP Polskie Linie Kolejowe Centrala z Warszawy, Przewozy Regionalne Sp. z o. o.- oddział Bydgoszcz, Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei.